Powered By Blogger
Diberdayakan oleh Blogger.
RSS

aku untuk dirimu

aku untuk dirimu ;
natijah ini bukanlah pemangkin ..
sekadar arti cinta nan tulin..
oh takdir,
dan takdir,
semuanya takdir,
mengheret tidak,akan dirimu yang hadir..
taulan sebenarnya ,pahit dan manis ,
tanpamu tidak ,aku nan sadis..
sadis jawablah ,
bicaralah ,,
apa ertimu,
lafaznya kata ,kusedar, tanpamu..
ya benar ,
ya aku nan sedar ,
dan bila kata cinta ,kirana mula mengular..
kerna sang lara kau..,
bodoh !
ya bodoh ,
berbicara fasal syurga kurnia..
yakni bingar tanpa kau nan sedar..
kenapa apa dirimu terketar..?
ahh..
mungkin hati mu nan berdebar..
akan kibarnya sayap bidadarimu yang bersinar..
ya ampun ,
pertikaian khyalan dan fantasi ini mnjadi perbualan mindaku,
tanpa ku sadar ,kau masih miliku..
hah ..
mngapanya mengeluh diriku kini..aku nan sangsi..
jatinya cinta,bagaikan mimpi..
dan mimpi ini indah ,
bagaikan gitar yang bernyanyi ..
ya aku tidak bermadah,kiranya kau x disisi..
namun aku berpijak di dunya yang fana,
termenterai lah harapan syurga atau neraka..
mungkin kah tiupan sangkakala adalah penyudah ?
atau
atau ..
ahh..
terkedu lagi bila fakta pemisah,
membelenggu,aku yang nan pasrah..
namun aku bersyukur!
makhluk ini
perasaan ini
cinta ini !
ciptaan mu ya Allah
dan aku akur!
akan kesemprnaanmu yang tidak terkalah..
dan kala ini
rasanya aku di luar dimensi !
bila pikiran ku diulit memori indah..
ini..
dan ini..
dan segalaya ini,
dan itu .
jadikan lah penentu ..
sekiranya aku ,tercipta untukmu..
bayunya lafaz, kata hati mu..
mungkinkah sudah ,aku,untuk dirimu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentar:

Posting Komentar